A MÁV-csoport eddig közel tízezer alkalommal biztosította az utasoknak a jegyár felének visszatérítését | Demokrata

Hegyi Zsolt a bejegyzésében arról számolt be, hogy az első napok során észleltek egy kisebb informatikai problémát, amelyet azóta már sikerült orvosolni. Ennek következtében a késési biztosítások egy részének azonnali érvényesítése a jegypénztárakban nem volt lehetséges, így az érintett utasokat a központi telefonos vagy e-mailes ügyfélszolgálat felé kellett irányítani. Hasonló helyzetbe kerültek azok az utasok is, akik csatlakozás vagy buszról vonatra, illetve vonatról buszra való átszálláskor összesen 20 percet meghaladó késést tapasztaltak.
Hangsúlyozta, hogy a késési biztosítással kapcsolatos ügyintézés bárki számára rendkívül egyszerűen megoldható a MÁVDirekt telefonos ügyfélszolgálatán. Az érdeklődők bátran hívhatják a +36 (1) 349 4949 vagy a +36 (20/30/70) 499 4999-es számokat.
A társaság ügyvezetője kiemelte, hogy az utóbbi napokban tapasztalt késések aránya az éves átlaghoz képest hasonlóan alakult, és a járatok körülbelül 3 százalékát érintette. Ez összesen 10 millió forintnyi pénzvisszatérítési kötelezettséget jelentett a MÁV-csoport számára.
Kiemelte, hogy a késési biztosítás bevezetésének nem az a szándéka, hogy a késéseket normálisnak tekintsék, hanem éppen ellenkezőleg, céljuk a késések minimalizálása és végső soron azok teljes eltüntetése. A jegyár-visszatérítések és bérletkedvezmények milliárdokban mérhető összege újabb jelentős motivációt ad a közlekedési társaságnak, hogy minden lehetséges eszközt felhasználjon a menetrend betartásának javítására, valamint a busz- és vonatközlekedés megbízhatóságának növelésére.
Hegyi Zsolt közösségi oldalán megosztotta, hogy az idei évben minden intézkedésük, a célzott pályakarbantartásoktól kezdve az IC-kocsik felújításán át egészen 100 új mozdony beszerzéséig, mind a közlekedési szolgáltatások javítását szolgálja.