A kormány lépjen fel határozottan a nagyvállalatokkal szemben, akik visszaélnek a hatalmukkal! Kötelezzék őket arra, hogy tisztességesen és felelősségteljesen kezeljék ügyfeleiket!

Rónai Sándor online sajtótájékoztatóján hangsúlyozta, hogy a DK országgyűlési frakciója határozati javaslatot terjeszt elő, amely célja, hogy véget vessenek annak "az embertelen gyakorlatnak, amely ma az állami és magánszolgáltatók ügyfélkezelését jellemzi". "Elérkezett az idő, hogy megakadályozzuk a szolgáltatók önkényes visszaéléseit" - fogalmazott.
Kifejtette, javaslatuk szerint minden szolgáltatónak - legyen szó bankról, biztosítóról, telekommunikációs cégről vagy akár állami hivatalról - kötelező lenne személyes ügyfélszolgálatot fenntartani legalább heti három napon keresztül, biztosítani, hogy telefonon öt percen belül ügyintézőhöz jusson az ügyfél, valamint a cégeknek 24 órán belül érdemben válaszolni kellene online megkeresésekre.
Tilos lenne az egyoldalú szerződésmódosítás, és az apró betűs részt értelmezhetetlen szerződések alkalmazására felhasználni.
Rónai Sándor hangsúlyozta, hogy amennyiben a szolgáltatás megszakad vagy a szolgáltató téved, például hibás számlázás esetén, fontos, hogy ne az ügyfélnek kelljen bizonyítékokat felmutatnia az igazáért, hanem a szolgáltatónak kellene ezt megtennie.
Az ellenzéki politikus úgy fogalmazott: "a javaslatunk benyújtásával világossá tesszük: nem tűrjük tovább, hogy Magyarországon a hatalom ne az embereket, hanem a szolgáltatókat szolgálja."
Rónai Sándor véleménye szerint az utolsó másfél évtized során a kormány figyelmen kívül hagyta a magyar állampolgákat, amikor a vállalatokkal való viszonyukról volt szó.
Ma egy nagy cég szinte mindent megtehet a ügyfeleivel szemben saját érdekeinek megfelelően: bezárhatja az ügyfélszolgálatot, leválthatja a telefonos ügyintézőit egy számítógépes menüre, vagy akár úgy is dönthet, hogy az ügyfélszolgálati telefonokat soha senki nem fogja többé felvenni - mondta. Hozzátette: ezt ma senki nem ellenőrzi, ma senki nem bünteti meg az elérhetetlen cégeket.
Rónai Sándor is kiemelte, hogy az egyoldalú szerződésmódosítások komoly problémákat okoznak.