Ez a különleges kifejezés egykoron 120 milliárd forintot képviselt | Startlap Vásárlás

Az internet hajnalán még erősen hittek abban, hogy egy jól megválasztott domain név óriási befektetés lehet. Persze volt akiknek ez bejött, de voltak akik óriásit buktak ezzel.
Az ezredforduló környékén, az internet hőskorában, igazi aranyláz dúlt: rengeteg weboldal jelent meg, és hirtelen felértékelődtek azok a portálnevek, amelyek egyértelművé tették, hogy az adott honlap miről is szól.
Akadtak olyanok, akik kizárólag a figyelemfelkeltő nevekkel foglalkoztak, és csak azt várták, hogy sorra lecsapjanak a legnagyobb hírnevet ígérő kifejezésekre. Ebben a világban a legmegdöbbentőbb az volt, hogy aki elsőként tudta regisztrálni ezeket a vonzó neveket, az akár mesés összegekért is értékesíthette a megszerzett domaineket.
A Business.com története is figyelemre méltó, ahogy azt a Világgazdaság az Origo.hu-ra hivatkozva megemlíti. 1999-ben egy befektetői csoport elképesztő, 7,5 millió dolláros összeget áldozott egyetlen domain névre. Ez az összeg akkoriban példátlan rekordot jelentett, hiszen addig soha nem költöttek ennyit egy domain megszerzésére.
Kétséges volt, hogy valóban megér-e ennyit, de néhány év elteltével világossá vált, hogy jól döntöttek. 2007-ben ugyanis a korábban főként telefonkönyvek kiadására specializálódott R.H. Donnelley marketingcég tulajdonába került.
A vállalat, amely mindössze néhány évvel később csődöt jelentett, 345 millió dollárt költött a megvásárlására.
Ez a szám valóban lenyűgözőbbé válik, ha figyelembe vesszük, hogy a jelenlegi árfolyamon ez körülbelül 120 milliárd forintot jelent. Fontos megjegyezni, hogy nem csupán a névértékért, hanem a mögötte álló márkáért és az ahhoz kapcsolódó adatbázisért is fizettek, amit már hosszú ideje folyamatosan fejlesztettek.
Az R.H. Donnelley ambiciózus tervet szőtt, amelynek célja a Business.com révén a legnagyobb üzleti keresőmotor megteremtése volt az internet világában, reklámbevételek és egyéb kapcsolódó szolgáltatások kihasználásával. Sajnos azonban ez a vízió nem vált valóra, és a vállalat végül kénytelen volt bezárni kapuit.
A Business.com példája világosan megmutatja, hogy az online térben egy figyelemfelkeltő név önmagában nem elegendő a sikerhez. Ahhoz, hogy valóban kiemelkedjünk, szükség van olyan értékes tartalomra is, amelyre a közönség nap mint nap érdeklődéssel tekint.