Kína forradalmasítaná a repülés világát.


A kínai Comac cég forradalmasítani kívánja a szuperszonikus utasszállítás fogalmát. A vállalat bejelentése szerint a saját fejlesztésű C949-es típusú repülőgép akár a hangsebesség 1,6-szorosával is repülhet, ráadásul a hatótávolsága meghaladja a Concorde-ét, míg a zajszintje alacsonyabb lehet, így egy csendesebb utazási élményt kínálva az utasok számára.

Vu Tavej, a Comac mérnöke, csapatával együtt azon fáradozik, hogy a C949-es repülőgép hatótávolságát 50%-kal növelje a legendás Concorde-hoz képest. Ez a fejlesztés körülbelül 11 000 kilométeres távolságot jelentene. Emellett a projekt célja, hogy a hangrobbanás szintjét 83,9 decibelre csökkentse, ami nagyjából egy hajszárító zajának felel meg - számolt be róla a South China Morning Post.

A hangrobbanás akkor lép életbe, amikor egy repülőgép átlépi a hangsebességet. Ahogyan a név is sejteti, ez a jelenség hatalmas zajjal jár, ezért a Concorde óta a polgári légiközlekedésben nem készült olyan típusú gép, amely képes lenne ezt a küszöböt átlépni. Jelenleg azonban a NASA és a Lockheed Martin intenzíven dolgozik az X-59 névre keresztelt innovatív repülőgép fejlesztésén, amely a korai tesztek alapján ígéretesen csendesnek mutatkozik.

A C949-es törzsét úgy tervezték meg, hogy hatékonyan csillapítsa a lökéshullámokat, miközben a repülőgép üzemanyagellátása is optimalizált. A rendszer hét különböző tartály között osztja el a teljesen 42 184 kilogrammos üzemanyagot, biztosítva ezzel, hogy a gép minden pillanatban stabilan repüljön az út során.

A repülőgép kapacitása 28-48 utasra terjed ki, ami jelentősen elmarad a Concorde 100 fős kapacitásától. A tervek szerint a vállalat 2040-re időzíti a C949-es modell piacra dobását.

Related posts