Megdöbbentő nézőszámot regisztrált a Budapest Bábszínház, amely új mérföldkőhöz érkezett! Az előadások iránti hatalmas érdeklődés nemcsak a színház művészeinek, hanem a bábkultúra szerelmeseinek is örömteli hír. Az esemény különleges hangulatát tovább fok

Ellinger Edina igazgató évértékelőjében hangsúlyozta a színház 75. évfordulója köré szervezett különleges eseménysorozat jelentőségét. Az ünneplés során számos izgalmas program valósult meg, többek között egy emlékezetes születésnapi koncert, bábkiállítások, Mozgató programok és egy szakmai konferencia, amelyek mind hozzájárultak az intézmény gazdag örökségének méltatásához.
Az Andrássy úton található épület nyáron izgalmas átalakulásokon megy keresztül: a Nagyszínpad és az Ország Lili Stúdió nézőtéri székei egyaránt megújulnak, friss és modern környezetet teremtve a látogatók számára.
Mint minden évad végén, idén is szavazott a társulat a színház belső díjairól. Az év színészének járó Havas-B. Kiss-díjat Bartha Bendegúznak adta át Ellinger Edina a Peer Gynt és a Kár, hogy anyádat nem hoztuk el... című előadásokban nyújtott alakításaiért. A Lellei Pál-díjjal olyan társulati tagot tüntetnek ki, akinek a színpadon kívüli munkája a legmeghatározóbb volt az évadban. Ezt idén Tomor Ildikó szervezőnek ítélte oda a társulat. A Kovács József-díjat Nagy Gábor, a hangtár vezetője kapta. Az évadban legtöbbet játszó színésznő már negyedik éve Pájer Alma Virág lett 152 előadással, a legtöbbet játszó színész pedig idén L. Nagy Attila 149 előadással.
Új díjat is alapított a színház vezetősége: Blasek Gyöngyi hatvan éve dolgozik a Budapest Bábszínházban, a különleges jubileum alkalmából Bánky Róbert-díjat adott át neki az igazgató.
Márton Éva, a művészet világának elkötelezett titkára, bejelentette visszavonulását, és búcsút intett a bábszínház társulatának. Neve a magyar színházi életben szinte fogalomként él, hiszen több mint két évtizeden keresztül szolgálta a kultúrát a szolnoki Szigligeti Színházban Schwajda György mellett, majd a fővárosi Nemzeti Színház falai között folytatta pályafutását. Később Alföldi Róberttel dolgozott együtt ugyanott, végül pedig a bábszínházhoz csatlakozott, ahol hét éven át támogatta Meczner János és Ellinger Edina munkáját, hozzájárulva ezzel a színházi művészet gazdagításához.
Kovács Judit és Kovács Katalin bábművészek elhagyják a társulatot, míg Csernák Norbert a következő évadban új tagként csatlakozik a csapathoz.
Ahogy korábban már bejelentették, az ősz egy különleges ősbemutatóval veszi kezdetét náluk. Fábián Péter saját feldolgozásában állítja színpadra Arjun P. Anand ifjúsági fantasytrilógiájának első kötetét, A sárkányfutó átkát, amely kifejezetten a kiskamaszok fantáziáját célozza meg.
Az évadban három további bemutatót terveznek még: a második az Orlai Produkciós Irodával koprodukcióban készülő Akik már nem leszünk sosem lesz. Krusovszky Dénes regényének egyik részéből Barna Zsombor bábművész készít felnőtteknek szóló egyszemélyes, tárgyjátékos előadást, amelyet 2025 őszén, a Kemény Henrik teremben mutatnak be. A produkció rendezője Dékány Barnabás.
Februárban izgalmas újdonságra számíthatunk: a 2013 óta népszerű Semmi című darab megújult verziója, a Semmi 2.0, mostantól a Nagyszínpadon debütál az Ország Lili Stúdióból való átköltözésével. A rendezést ismét Hoffer Károly jegyzi, így garantáltan új élményekkel gazdagodhat a közönség!
A teátrum az évad záróelőadásával ismét Lázár Ervin emlékének adózik: Berzsián és Dideki mesés világából Veres András varázsol színpadra egy különleges előadást az Ország Lili Stúdióban.
Ellinger Edina bejelentette, hogy a három éve újraélesztett Kísérleti Stúdió továbbra is aktívan működik, és a színház ismét lehetőséget biztosít belső pályázatok keretében a szabad kreatív alkotásra és műfaji kísérletezésre. Továbbá megemlítette, hogy jelenleg pályázati forrásokat keresnek a II. Abstract Budapesti Nemzetközi Kortárs Bábfesztivál megszervezéséhez. A programterv szerint a sorozat jövő tavasszal folytatódik.