Russell győzelmet aratott Szingapúrban, a McLaren pedig megszerezte a konstruktőri bajnoki címet! - F1VILÁG.HU


Szingapúrban a 2025-ös Forma-1-es világbajnokság 18. versenyét rendezték meg, a villanyfényes körülmények közepette pedig 29˚C-os levegőhőmérséklet és mintegy 33˚C-os aszfalt fogadta a mezőnyt a rajt előtt. Mivel egy órával a futam kezdete előtt eső áztatta a pályát, a rajtrácsra vezető köröket intermediate-gumikkal tették meg a versenyzők, a startnál azonban már mindenki sima futófelületű gumikat szereltetett autójára.

A top 10-ből Verstappen, Hadjar és Alonso lágy gumikkal indultak, míg a többiek a közepes keverékű abroncsokat választották a verseny kezdetén. Russell sikeresen megőrizte az első pozíciót a rajt után, és Verstappen nem tudta kihasználni a lehetőséget, hogy támadja őt. Norris az ötödik helyről fantasztikus startot vett, és a rajtnál Antonelli és Piastri mellett is el tudott húzni. A két McLaren heves csatába kezdett az első kanyarkombinációban, ahol a két versenyautó össze is koccant egy kicsit, ami tovább fokozta a feszültséget a verseny elején.

Piastri nem látta igazságosnak Norris manőverét, és ezt egyértelműen jelezte a csapat felé. A csapat, hasonlóan a versenybírókhoz, alaposan átvizsgálta az eseményeket. Végül arra a következtetésre jutottak, hogy nincs szükség a pozíciók visszacserélésére, ami kétségtelenül frusztrálta Piastrit.

Verstappen a 19. körben látogatott el a bokszba, ahol a lágy gumikat kemény keverékre váltották. A holland versenyző a 7. pozícióban tért vissza, éppen Fernando Alonso elé. Ezt követően Leclerc a 21. kör végén állt meg kerékcserére, a 4. helyről érkezve. A monacói pilóta kemény abroncsokat kapott, és a 10. helyen folytatta a versenyt, Hülkenberg közvetlen mögött. Néhány kanyarral később azonban sikerült megelőznie a németet.

Russell, aki az élen haladt, a 25. kör végén úgy döntött, hogy kerékcserére vált. Ő is a kemény keverékű gumikat kapta, így a két McLaren autó felkerült az élen állók közé, közöttük 4,5 másodpercnyi távolság volt. Norris egy körrel később érkezett a pitbe, ahol a kerékcsere rendkívül gyorsan zajlott le, és ennek köszönhetően a 4. helyre állt vissza, 5 másodperccel Verstappen mögött. A következő körben Piastri is beugrott a pitbe, de az ő kerékcseréje sajnos elhúzódott, több mint 5 másodpercet vett igénybe.

A 45. körben Hülkenberg csúszott a bukótérbe, miután blokkoltak a hátsó kerekei. Vissza tudott jönni a pályára, nem lett belőle ütközés.

A verseny végjátékában Russell fokozatosan növelte előnyét, míg Verstappen legfőképp Norris támadásait próbálta megállítani a második pozícióban. Az 56. körben Leclerc tudatosan elengedte Hamiltont, lehetőséget adva neki, hogy a lágy gumikkal támadást indítson Antonelli ellen. A Ferrari pilótája sikeresen megközelítette az olasz versenyzőt, de sajnos fékproblémák léptek fel nála, így ismét Leclerc mögé kényszerült visszatérni.

Russell végül magabiztos győzelmet szerzett a szingapúri éjszakai versenyen, több mint 5 másodperccel megelőzve a második helyen befutó Verstappent. Az utolsó körökben hősiesen védekezett Lando Norris ellen, aki a harmadik helyen zárta a futamot. Piastri negyedik helyezése következtében az ausztrál versenyző előnye 22 pontra csökkent a tabellán csapattársa, Russell előtt.

Related posts