Az utasok akár szemben is foglalhatnak helyet egymással: bemutatkozik a Hyundai Ioniq 9!


Balogh Levente váratlanul rosszul érezte magát a Blaha Lujza téren, ahol a járókelők döbbenten figyelték, ahogy a mentők megérkeznek, hogy segítsenek az összeesett üzletemberen.

Az IONIQ 9 igazi vonzerővel bír azok számára, akik egy tágas, három üléssoros elektromos járművet keresnek, amely akár hét utas kényelmét is szolgálja. Az autó belső terének kialakítása páratlan kényelmet biztosít: a második és harmadik üléssoron utazók számára különösen tágas fejtér (1899 mm) és lábtér (2050 mm) áll rendelkezésre. Az első és második sori pihenőülések teljesen hátradönthetők, és a lábtámaszok segítségével a fáradt utasok akár négyen is kellemesen pihenhetnek, még akár az akkumulátor töltése közben is. Ráadásul a pihenőülések masszázsfunkcióval is felszereltek, hogy még inkább élvezhessék az utazást. Az IONIQ 9 másik figyelemre méltó újítása az elforgatható ülésrendszer a második üléssorban, amely lehetővé teszi az utasok számára, hogy a jármű álló helyzetében egymás felé forduljanak, ezáltal fokozva a társasági interakciót. A harmadik üléssor síkba fektetésével a csomagtartó 1323 literesre bővíthető, míg az összes ülés használatával is 620 literes tárolókapacitás áll rendelkezésre. Emellett az autó orrában is található egy praktikus rekesz, amely a hátsókerék-hajtású modelleken 88, az összkerékhajtásúakon pedig 52 literes tárolóhelyet kínál. A fenntarthatóság szellemében az IONIQ 9 belső anyaghasználata is figyelemre méltó: környezetbarát módon feldolgozott bőr, újrahasznosított PET alapú textília, gyapjúszövet és biofestékek teszik különlegessé az autó belső terét.

Az autó dizájnja minden részletében azt tükrözi, hogy a tervezők a lehető legnagyobb hatékonyságra törekedtek az energiafelhasználás terén. A jármű alján lévő légörvényeket simábbá tették, és csökkentették a kerekeknél és abroncsoknál keletkező légellenállást is. Ennek érdekében a Hyundai mérnökei először vezették be az innovatív, kettős mozgatású aktív légterelő csappantyúkat (AAF). Az IONIQ 9 aerodinamikai teljesítményének javítása érdekében több egyedi megoldást is alkalmaztak, például a 3D-s kialakítású fenéklemez-burkolatot, az aero stílusú keréktárcsákat és a diszkrét antennákat. Az IONIQ 9 a Hyundai modelljei között a legnagyobb tengelytávval rendelkezik, amely 3130 mm-t tesz ki.

Az autó a Hyundai Motor innovatív globális moduláris platformjára, az E-GMP-re alapozva készült. Ez a teljesen zárt rendszer jelentősen csökkenti a villanymotor zaját, míg a kiemelkedő út- és szélzaj csillapításáról fejlett zajzáró laminált üvegek, tripla tömítések, valamint az A-oszlop erősített alaplemeze gondoskodik.

A padlóba épített NCM lítium-ion akkumulátora 110,3 kWh-nyi energiát biztosít, ez a várakozások szerint 620 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot kínál majd.

Az IONIQ 9 kiemelkedő, 350 kW-os gyorstöltőjével mindössze 24 perc alatt elérhető a 10-80%-os töltöttség, ami igazán figyelemre méltó. A jármű innovatív V2L (Vehicle-to-Load) funkcióval is rendelkezik, amely lehetővé teszi, hogy energiát szolgáltasson más eszközöknek. A hátsókerék-hajtású verziója lenyűgöző 160 kW-os hátsó villanymotorral van felszerelve, míg az összkerékhajtású modell egy plusz, 70 kW-os elülső motort is kapott. A legnagyobb teljesítményű összkerékhajtású változat mindkét tengelyén 160 kW-os villanymotor működik, ami kiemelkedő dinamikát biztosít. Az erősebb modell álló helyzetből csupán 5,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, míg a hosszú hatótávolságú összkerékhajtású változat ehhez 6,7, a hátsókerék-hajtású pedig 9,4 másodpercre van szüksége. Ez a teljesítmény és hatékonyság kombinációja teszi az IONIQ 9-et a modern elektromos járművek élvonalába.

A várakozások szerint az európai piacokra 2025 második felében fog megérkezni.

Related posts