A MÁV vezetősége nyíltan beszélt a késések okozta anyagi terhekről: az első napok tapasztalatai alapján már jelentős összegeket, milliókat térítettek vissza az utasoknak a késlekedések következtében - számolt be róla a Pénzcentrum.

Vasárnap óta működik a késési biztosítás! Nemcsak létezik, hanem valóban működik is: a rendszer első három napján ugyanis a MÁV-csoport 9600 esetben térítette vissza a jegyár felét, méghozzá az esetek túlnyomó részében - az applikáción keresztül váltott jegyek esetében - teljesen automatikusan, vagyis anélkül, hogy az utasoknak bármit kellett volna tenniük a pénzvisszatérítés érdekében - írta Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója a Facebookon.
"A kezdeti napokban felfedeztünk egy kisebb informatikai problémát, amelyet azóta már sikerült orvosolnunk. Ennek következtében a késési biztosítások egy részét a jegypénztárakban nem tudták az utasok azonnal érvényesíteni, így az érintetteket a központi telefonos és e-mailes ügyfélszolgálatunkhoz kellett irányítanunk. Hasonló helyzet állt elő azoknál az utasoknál is, akik csatlakozó járatuk, illetve buszról vonatra vagy vonatról buszra történő átszállásuk során összesen 20 percet meghaladó késést tapasztaltak." - nyilatkozta Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója.
A bejegyzésből az is világossá vált, hogy az összetettebb helyzetekben gyakran érdemes az ügyfélszolgálat támogatását igénybe venni. A késési biztosítással kapcsolatos ügyeit bárki egyszerűen és kényelmesen intézheti a MÁVDirekt telefonos ügyfélszolgálatán, a lenti kreatívban feltüntetett telefonszámokon.
Hegyi megjegyzése szerint a késések aránya az utóbbi napokban az éves átlaghoz képest hasonlóan alakult, a járatok körülbelül 3 százalékát érintve. Ez összesen 10 millió forintnyi pénzvisszatérítési kötelezettséget jelentett a MÁV-csoport számára.
Kiemelendő, hogy a késési biztosítás bevezetése nem a késések normalizálását célozza, hanem azok mérséklését és megszüntetését. A jegyár-visszatérítések és bérletkedvezmények milliárdos mértéke újabb jelentős ösztönzőt biztosít a közlekedési vállalat számára, hogy minden rendelkezésére álló eszközt felhasználva javítsa a menetrendszerűséget, azaz a busz- és vonatközlekedés megbízhatóságát – hangsúlyozta a MÁV vezérigazgatója.
"Az idei évben minden intézkedésünk - a célzott pályakarbantartásoktól az IC-kocsik felújításán át egészen a 100 újabb mozdony beszerzéséig - pontosan ezt a célt a szolgálja." - zárta bejegyzését Hegyi Zsolt.