Feltárult, hogy mikortól válik elérhetővé a használt elektromos autók tömeges beszerzése.

A cég közleményében kifejti: az elektromos autók aránya a teljes használtpiacon még mindig elenyésző, a szegmens azonban látványosan élénkül. A használtautó-piac stabilan növekszik, miközben új korszak kezdődik: az elektromos és kínai márkák megjelenése átrajzolja a jövő kínálatát - hívja fel a figyelmet Tóth Péter, a Das WeltAuto értékesítési igazgatója.
A legfrissebb közleményben a Datahouse legújabb statisztikáira hivatkozva kiderül, hogy a Tesla továbbra is megkerülhetetlen szereplő a magyar használtautó-piacon, hiszen 2655 tranzakcióval és 0,38 százalékos piaci részesedéssel büszkélkedhet. Ezzel szemben a kínai újhullámos autógyártók, mint az MG, BYD, Omoda, DFSK, Jaecoo, Lynk & Co, Aiways és NIO, összesen 1155 járművet értékesítettek, ezzel csupán 0,17 százalékos részesedést képviselve a piacon. Azonban a kínai márkák megjelenése már most is jelentős hatással van a piactra. Különösen az MG tűnik ki, hiszen közel 800 autó eladásával vezeti a mezőnyt, míg a BYD folyamatosan növelve ismertségét, egyre nagyobb figyelmet kap a vásárlók körében.
A magyar használtautó-piacon továbbra is három domináló márka - az Opel, a Volkswagen és a Suzuki - határozza meg a trendeket. A piaci szegmensek közötti eloszlás stabil maradt: a kompakt (C-szegmens) és kisautó (B-szegmens) kategóriák továbbra is a legkedveltebb választások a vásárlók körében. Érdekesség, hogy az SUV modellek iránti kereslet a használt autók esetében jelentősen mérsékeltebb, mint az új járművek piacon. A tranzakciók közel ötödét (19,2 százalék) Budapest városában bonyolítják, ahol a főváros és környező területei az országos forgalom több mint egyharmadát (35,8 százalék) képviselik.
Tóth Péter megosztotta tapasztalatait: a Das WeltAuto hálózatán belül észlelték, hogy az alaposan ellenőrzött előélettel rendelkező autók sokkal hamarabb találnak új tulajdonosra, még a kihívásokkal teli piaci helyzetekben is.