Lecsapott a fogyasztóvédelem: a gyrososok kerültek a célkeresztbe.


Országos ellenőrzést indított az NKFH a gyrososoknál: sok helyen higiéniai hibákat találtak, több büfét már be is zártak.

Az NKFH országos ellenőrzést kezdeményezett a gyrost kínáló éttermek és büfék körében, miután számos helyszínen higiéniai problémákat, szabálytalanságokat és nem megfelelő húskezelési gyakorlatokat észleltek.

"Az élelmiszer-higiéniai és élelmiszer-biztonsági előírások betartása, a nyomonkövethetőség biztosítása és a megfelelő konyhatechnológia alkalmazása érdekében a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) országos ellenőrzést rendelt el a gyrost árusító éttermekben és büfékben"

- áll az NKFH oldalán, ahol arról is szó esik, hogy az utóbbi időben több probléma is felmerült a gyros készítésével és árusításával kapcsolatban, ezért a gyrososok most fokozott hatósági figyelmet kapnak.

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság, valamint a kormányhivatalok által végzett vizsgálatok során számos aggasztó tényező került napvilágra. A hűtési lánc megszakadása, a hús származásának hiányos dokumentálása és a konyhák higiéniai állapotának problémái mind hozzájárultak a helyzet súlyosságához. Az eddigi hatósági ellenőrzések körülbelül 70%-ában találtak valamilyen hiányosságot, ami arra figyelmeztet, hogy sürgős intézkedések szükségesek. Ennek következtében négy gyrost árusító büfé működését is felfüggesztették, jelezve, hogy a hatóságok komolyan veszik a fogyasztók védelmét.

Az NKFH országos szintű ellenőrzést indított annak felmérésére, hogy a gyrost kínáló vendéglátóhelyek betartják-e az élelmiszer-biztonsági és higiéniai előírásokat. A hivatal és az irányítása alatt működő kormányhivatalok különös figyelmet fordítanak az alapanyagok eredetének és nyomonkövethetőségének vizsgálatára, a tárolási és hőkezelési hőmérsékletek betartására, valamint a konyhai műveletek - például a hús pácolása és nyársra húzása - szabályszerűségére.

A vizsgálatok kiterjednek a dolgozók személyi higiéniájára, a munkaterületek tisztaságára, a fogyasztók allergénekről való megfelelő tájékoztatására, valamint arra is, hogy a vendéglátóhelyek eleget tettek-e minden kötelező hatósági bejelentésnek. Az NKFH és a kormányhivatalok minden szabálytalanság esetén határozottan fellépnek, hiszen a fogyasztók egészsége és jogai elsődlegesek, és azok semmilyen körülmények között nem sérülhetnek.

Related posts